”Näringslivet måste kunna lita på Posten”

Den snabbt växande e-handeln är beroende av en stabil postgång. Men dagens lagstiftning gör att Postnord kan göra lite som det vill. Det skriver Jonas Ogvall, vd på Svensk Digital Handel, som tycker att lagstiftningen bör skrivas om så att det finns sanktioner om Posten inte uppfyller de krav som staten ställer.
Läs hela artikeln på SvD:
http://www.svd.se/naringslivet-maste-kunna-lita-pa-posten/om/naringsliv:debatt
 

0 thoughts on “”Näringslivet måste kunna lita på Posten”

  1. Post Nord saknar servicetänk och opererar inifrån och ut, snarare än utifrån och in som ett service företag borde göra. Dom erbjuder leverans av paket någon gång mellan 9-15. Dvs man skall sitta hemma mellan 9 och 15. Hur blir det samhällsekonomiskt när e-handel ökar och alla skall ta ledigt från jobbet för att kunna få sina paket levererade? Det enda alternativet dom erbjuder är att hämta på ett utlämningställe utanför stan.
    Skall alla enskilda personer köra var sin bil för att hämta sina paket- hur är det för miljön? Och dom som inte har någon bil – vad skall dom göra.? Dessutom är inte öppettiderna så mycket bättre på utlämningsstället. Det skapar stora problem för både e- handel och den enskilda mottagaren skulle jag vilja påstå…
    Hemleverans av mat tex skulle inte alls finnas om leverantörerna vägrade att köra ut när kunderna vill ha och har möjlighet att ta emot leveransen – dvs efter arbetstid, eller åtminstone med bättre planering i kortare intervaller – Det är ju inte orimligt med dom ruttoptimeringsprogram och logistikprogram etc som finns idag.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *