OM OSS

Sveriges största affärstidning för offentlig förvaltning

Offentliga Affärer, har sedan starten 1993, en unik roll som den största affärstidningen designad för beslutsfattare inom den offentliga sektorn.

Tidningen ger dig som läsare de senaste nyheterna och trenderna på marknaden såväl som affärskritiska skeenden inom kommuner, landsting och statlig förvaltning. Områden såsom ekonomi, upphandling, ledarskap, juridik, säkerhet och verksamhetsutveckling är tongivande ämnen vi tar upp i tidningen och du finner också de flesta av våra läsare inom dessa yrkesgrupper.

Fokus på de goda affärerna

Med fokus på upphandlingsfrågor, juridik, ekonomi, ledarskap och de goda offentliga affärerna är Offentliga Affärer en tidning som lockar till läsning och leder till handling. Att spara tid åt våra läsare och bidra till en effektivare och roligare marknads- och omvärldsbevakning är ett av våra uppdrag. Men uppgiften är också att informera om områden som kan vara helt nya för många beslutsfattare i den offentliga sektorn.

Komplett affärstidning

Vår ambition är att Offentliga Affärer skall vara en komplett tidning för dig som vill medverka till goda affärer vid inköp och upphandling såväl som dig som tar ansvar för frågor av ekonomisk vikt för din organisation.

Saknar du tidningen?

Skicka ett mail till marknad@hexanova.se så ser vi till att du får tidningen postad till dig.

Sagt om Offentliga Affärer

"Gör idéer för nya lösningar"

"Offentliga Affärer ger mig nyheter och information ur ett brett perspektiv från den offentliga världen. Allt ifrån inköpssystem och materialhanteringssystem som spar pengar till logistik. Många artiklar ger idéer för nya lösningar och bildar underlag för diskussioner med mina kollegor. Intressant är också att ta del av vad som händer i andra kommuner."

Ingvar Källström, Upphandlingschef, Åre och Krokom kommuner.

"Konstaterat en omfattande försäljningsökning"

"Vi är idag tredje största postorderleverantör av datatillbehör och hårdvara i Sverige. Vi valde Offentliga Affärer som vår kanal för att marknadsföra vår STAKO-avdelning. Tidningen når ut till alla som omfattas av statskontorsavtalet. Vi har konstaterat en omfattande försäljningsökning och en större igenkänning av Misco som företag tack vare detta"

Peter Lager, VD