Ny databas för LOV-uppdrag igång
Upphandlingsmyndigheten samlar LOV-upphandlingar på ett enda ställe med syftet att göra det enklare för annonsörer att lägga ut sina LOV-uppdrag och för företag att söka uppdrag.
Det är den tidigare webbplatsen Valfrihetswebben som nu blivit tjänsten Hitta LOV-uppdrag. Upphandlingsmyndigheten har uppdraget att utveckla och förvalta en nationell databas där samtliga tjänster enligt lagen om valfrihetssystem (LOV) ska annonseras.
Denna annonsplats har tidigare funnits på det som kallats Valfrihetswebben, men från och med den 14 december 2022 utgör det en integrerad tjänst på Upphandlingsmyndighetens webbplats.
Bättre användarupplevelse
Med den nya tjänsten hoppas myndigheten ha förbättrat användarupplevelsen med målsättningen att fler leverantörer och blivande leverantörer ska ha nytta av tjänsten.
”Vi vill göra det enklare både för annonsörer att lägga ut sina LOV-uppdrag och för företag att söka uppdragen, så att fler företag ska ha möjlighet att bli leverantörer och bidra till leverantörsmångfalden”, heter det på webbplatsen.
Upphandlingsmyndigheten har därför
- Förbättrat det inloggade läget för annonsörer för att göra det enklare att hantera annonser, till exempel skapa nya annonser och uppdatera publicerade annonser.
- Förbättrat sökfunktionen och filter.
- Sett över namn, formuleringar och ordval för att göra tjänsten mer relevant för leverantörer.
- Tagit fram en sida med frågor och svar som kan stötta leverantörer i ansökningsprocessen, med fokus på att hjälpa nya leverantörer.
Klicka på länken för att se den nya tjänsten.
https://www.upphandlingsmyndigheten.se/hitta-lov-uppdrag/?query=&fetch=10