Nytt kundtjänstsystem i Gävle
Gävle kommun har tilldelat företaget Artvise AB kontrakt på att leverera ett komplement till den operativa kundtjänsten.
– Företaget Artvise AB inkom med den bästa offerten och svarade helt upp mot vårt behov, säger Anneli Nilsson, Kundtjänstchef på Gävle kommun, i ett pressmeddelande.
Gävle kommun har ambitionen att kunna ha ett gott bemötande och en hög tillgänglighet. För att ytterligare förenkla och förädla servicen till invånarna har kommunen valt att komplettera den operativa kundtjänsten med ett modernt kundtjänstsystem som har ett snabbt workflow.
Artvises system, Artvise kundtjänst, är enkelt och snabbt att använda i den operativa kundtjänsten, vilket är ett måste för att klara korta svars- och ledtider, enligt kommunen. Anneli Nilsson påpekar också att systemet är lättöverskådligt och användarvänligt med både en så kallad ”smart klient” för de som jobbar hela tiden i kundtjänsten samt en enklare webblösning för handläggare och sällananvändare.
Företagets representant är också nöjd med affären.
– Vi är mycket glada över att ha fått förtroendet att leverera Artvise kundtjänst till Gävle kommun, säger Lars Ögren, VD på Artvise AB.
Dagens höga krav på service och tillgänglighet innebär ett ökat behov av ett bra IT-stöd för medarbetare inom kundtjänsten. Det ska svara upp till de legala krav som ställs på verksamheten, möta användarnas behov av ett användarvänligt gränssnitt samt på ett effektivt sätt vara ett stöd för löpande förbättringsarbete.