Inköpscentraler i Europa
Bestämmelserna om inköpscentraler som infördes i den svenska lagen om offentlig upphandling i juli 2010 gör det exempelvis möjligt för en kommun att genomföra ramavtalsupphandlingar som inköpscentral för
några grannkommuners räkning. Hur går arbetet till ute i Europa? Vilka utmaningar ställs man inför?
Under Upphandlingsdagarna den 29-30 januari möter du både nationella och internationella experter på området som delar med sig av sina erfarenheter kring inköpscentraler i Sverige och i Europa. Vill du veta mer om hur arbetet går till på inköpscentraler runt om i Europa? Kom då och lyssna till följande:
The organization and operation of Central Purchasing Bodies in the EU
What are the key success factors, challenges and common issues as experienced in different member states? Timo Rantanen, Development Manager, Hansel, Finland, Gian Luigi Albano, Head of research unit, Consip, Italy, Peter Bennett, Senior Policy Advisor, Cabinet Office, UK, Hans Sundström, Head of ICT-Procurement, Statens Inköpscentral vid Kammarkollegiet and Thomas Idermark, CEO, SKL Kommentus.
(Seminariet hålls på engelska)
Vill du veta mer om internationella inköpscentraler och ställa dina frågor till experterna?
Missa inte då att anmäla dig till Upphandlingsdagarna 2014!
Klicka här för att anmäla dig