Regeringen förlänger möjligheten till lageravtappning
Regeringen har i dag, mot bakgrund av det osäkra globala energiläget, beslutat att förlänga den period under vilken Energimyndigheten kan genomföra avtappning av Sveriges beredskapslager av olja. Beslutet innebär att lageravtappning kan ske fram till och med den 31 december 2026.
Källa: Energimyndigheten - senaste pressmeddelandena


