Upphandlingsmyndigheten har börjat anställa
Upphandlingsmyndigheten, som bildas formellt den 1 september 2015, har anställt ett antal medarbetare. Till administrativ chef har utsetts Petra Pfeiff, som nu är administrativ chef på Försvarsmaktens HR-Centrum.
– De flesta har fått sina tjänster genom verksamhetsövergång, uppger Mocki Hägg, sekreterare i Utredningen för inrättande av Upphandlingsmyndigheten. Utredningen (Hans-Eric Holmqvist) har dessutom anställt följande: Anders Asplund, chefsjurist, Kerstin Ekstedt, controller, Rikard Broman, personalansvarig, Martina Engsjö Lindgren, arkivarie, och Alexandra Cederqvist, webbredaktör
– GD tillsätts av Regeringskansliet och vi från utredningen är inte involverade i det arbetet. Ansvarig minister har lovat att det ska finnas en utsedd GD då myndigheten sätter i gång den 1 september, förklarar Micki Hägg för OFFENTLIGA AFFÄRER.
Enligt tidigare beräkningar från Konkurrensverket omfattas cirka 50 tjänster av verksamhetsövergången från upphandlingsstödet vid Konkurrensverket till den nya myndigheten.