Darja – en digital superprofil
Hon är utsedd till digital superprofil – Darja Isaksson, konsult i digital transformation, föreläsare, m.m.
Alexander Bard hamnar i topp när Hammer & Hanborg utser ”Årets Digitala Superprofil” i undersökningen ”Kommunikatören”. Tvåa och bästa kvinna på topplistan är Darja Isaksson, som får omdömet ”Visionär med tydlig koppling till samhällsnytta”.
Darja Isaksson kommer att medverka på eFörvaltningsdagarna i oktober. OFFENTLIGA AFFÄRER gratulerade henne och passade på att ställa några frågor.
Grattis till andraplatsen i ”Årets Digitala Superprofil”! Hur känns det?
– Haha. Det känns kul såklart, särskilt eftersom jag förstått att det varit en öppen inbjudan till människor att nominera vilka de vill. Men samtidigt konstigt. Elon Musk kom misstänkt långt ner 😉
Allt fler säger ”digitalisera eller dö”. Är det så?
– Det är självklart så. Den digitala dimensionen ändrar förutsättningarna för hur vi producerar, distribuerar, marknadsför och konsumerar. Kort sagt; alla branscher och affärsmodeller förändras, så även spelreglerna för alltifrån talent management till hur vi samverkar i samhället. Individer, organisationer och samhällen som kan omsätta dessa nya möjligheter i handling är en del av ett gigantiskt, globalt nytt värdeskapande som vi förhoppningsvis använder till att skapa en mer hållbar värld.
Vad ser du fram emot på e-Förvaltningsdagarna?
– Jag ser fram emot att på allvar diskutera vad som kännetecknar en digital demokrati, och hur Sverige kan ta tillbaka initiativet på områden som rör vad digitaliseringen innebär för välfärden, men också för demokratin.
En längre version av artikeln med fler frågor och svar kommer att publiceras i nr 3 av OFFENTLIGA AFFÄRER eftersom Darja Isaksson är denna utgåvas PROFIL.