Volvo Cars utökar sitt samarbete med BluJay
Biltillverkaren Volvo Cars ökar användandet av BluJays Transportation Management (TMS) som är ryggraden i dess globala distributionsnät.
BluJay Solutions, en ledande leverantör av programvara och tjänster för globala leverantörskedjor, meddelar att den svenska biltillverkaren Volvo Cars, en långvarig användare av BluJays lösning för transporthantering, har förnyat och utökat sitt partnerskap med BluJay.
Volvos anläggningar i Europa, Kina och USA använder BluJays lösning för hantering av transporter till sjöss, från tillverkningsanläggning till bilhandlare. I och med utvidgningen av TMS-partnerskapet förväntar sig Volvo en effektivitetsökning samtidigt som man skalar upp sin produktion som förväntas fördubblas under de närmaste tre åren.
– Vi ser fram emot att stärka relationen till BluJay. Det kommer att stödja vår tillväxt, vårt fokus på hållbarhet och vår strävan att endast sälja elbilar och hybrider online 2025. Vårt samarbete med BluJay de senaste åren har varit utmärkt, säger Pieterjan Landuyt, produktchef för global supply chain digital på Volvo Cars.
BluJays programvara för transporthantering fungerar som ryggraden i Volvos fordonsdistributionsnät genom att planera, optimera och spåra transporter av fordon, så att Volvo Cars kan nå sina nya mål och förbli en grön verksamhet. Volvo Cars har nyligen meddelat sina planer på att ändra hur och var de ska träffa sina kunder genom att förändra den nuvarande grossistmodellen och flytta den online. Man planerar även att vara ett helelektriskt bilföretag globalt 2030, lansera en ny familj av elbilar de närmaste åren och sluta producera fordon som drivs med fossila bränslen.
– Vi är stolta över att utöka vårt partnerskap med Volvo Cars för att stödja deras innovativa affärsmodell, tillväxt och framgång. När Volvo flyttar sin leverantörskedja levererar BluJay verksamheten den flexibilitet som vi behöver för att utvecklas och fortsätta växa. Dessutom är vi glada att stödja Volvos hållbarhetsinitiativ både med teknik och våra lika värden. Vi ser fram emot det fortsatta samarbetet mellan våra team, säger Roel Assies, försäljningschef på BluJay Solutions.