Landsting får regionalt utvecklingsansvar
Regeringen överlämnade den 4 mars en proposition till riksdagen med förslag att låta landstingen i Östergötland, Kronoberg och Jämtland bli regioner med regionalt utvecklingsansvar. Idag sköts det arbetet av kommunala samverkansorgan.
Landsting får regionalt utvecklingsansvar
Socialdepartementet, 4 mars 2014
Landsting får regionalt utvecklingsansvar
Socialdepartementet, 4 mars 2014
Källa: Nyheter från Socialdepartementet


